O mnie

Jestem absolwentką Wydziału Biologii i Nauk o Ziemi Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Może to dziwne, że biolog został logopedą. Ale to był strzał w dziesiątkę! Studiując logopedię i neurologopedię na Wydziale Humanistycznym UMCS w Lublinie okazało się, że mam bardzo mocne podstawy do wykonywania tego zawodu. Wiedza z anatomii i fizjologii człowieka okazała się bezcenna. Od lat prowadzę terapię logopedyczną i terapię ręki dzieci i dorosłych, a także uczę - między innymi polskiego języka migowego w przedszkolu. Jestem Providerem-Terapeutą Metody Johansena IAS.

Stale podnoszę swoje kwalifikacje i doskonalę umiejętności. W trosce o swoich pacjentów poszukuję nowych metod diagnostycznych i terapeutycznych. Dotychczas brałam udział w następujących szkoleniach, kursach i werbinariach.

  • Terapia miofunkcjonalna - I Kompleksowy program obszaru orofacjalnego I stopnia;
  • Pobawmy się, ale jak? Stymulowanie zabawy i kontaktów społecznych najmłodszych dzieci z autyzmem; 
  • Ortodoncja i terapia miofunkcjonalna dzieci i dorosłych;
  • Złość. Wróg czy przyjaciel dziecka? Jak sobie z nią radzić;
  • Trudne zachowania u dzieci ze spektrum autyzmu - jak zachęcić do współpracy?;
  • Zabawy sensoryczne w terapii logopedycznej małego dziecka;
  • Oddziaływanie logopedyczne u dziecka z Zespołem Downa w pierwszych latach życia;
  • Wiersz i piosenka w terapii logopedycznej;
  • Wykorzystywanie techniki tapingu w terapii logopedycznej;
  • Lambdacyzm lew, maliny, plastelina - głoska "L" w praktyce logopedy;
  • Dwulatek u logopedy - czerwone flagi w rozwoju;
  • Masaż Shantala w aspekcie logopedycznym - praca z niemowlęciem i małym dzieckiem;
  • Ocena wędzidełek u niemowląt - procedura badania z wykorzystaniem różnorodnych narzędzi;
  • Strategie terapeutyczne w pracy z pacjentem z echolalią:
  • Afazja- terapia: praca z małym dzieckiem ze zdiagnozowanym niedokształceniem mowy o typie afazji dziecięcej;
  • Rynolalia - diagnoza i terapia nosowania;
  • Apraksja nabyta - zaburzenia mowy o charakterze motorycznym;
  • Terapia jąkania u dzieci do 7 roku życia;
  • Terapia jąkania u dzieci;
  • Jak pracować z dzieckiem jąkającym się?;
  • Terapia jąkania u dorosłych;
  • Seplenienie międzyzębowe;
  • Afazaja dziecięca;
  • Diagnoza logopedyczna dzieci w wieku 18-30 m. ż.;
  • Diagnoza funkcjonalna: połykanie, żucie, pozycje spoczynkowe, oddychanie;
  • Plan oswajania w terapii karmienia;
  • Wybiórczość pokarmowa. Diagnoza i terapia logopedyczna;
  • Muzykoterapia w pracy z grupą: zabawy i gry muzyczne; 
  • AAC. Komunikacja alternatywna i wspomagająca;
  • Oddychanie w praktyce logopedycznej;
  • Jąkanie od terapii do praktyki;
  • Nauka czytania od sylaby do zdania;
  • Kurs Metody Johansena IAS z zakresu teorii, diagnostyki i treningu dziecka z problemami w obrębie zaburzeń przetwarzania słuchowego;
  • Diagnoza i terapia osób z uszkodzonym narządem słuchu;
  • Masaż logopedyczny dla zaawansowanych - podejście praktyczne (moduł II); 
  • e-webinarium LogoPiraci;
  • e-webinarium Logorytmika na domowo 2;
  • e-webinarium Logorytmika na domowo;
  • Masaż logopedyczny od podstaw – podejście praktyczne; 
  • Trening karmienia logopedycznego od podstaw;
  • Polski Język Migowy - poziom podstawowy;
  • Polski Język Migowy - poziom średniozaawansowany;
  • Polski Język Migowy - poziom zaawansowany;
  • Terapia Ręki I oraz II stopnia;
  • Zrozumieć emocje. Moc bajek terapeutycznych; 
  • Arteterapia - sztuka w profilaktyce i terapii; 
  • Terapia ręki z elementami stymulacji wielozmysłowej poprzez działania plastyczne;
  • Diagnoza neutologopedyczna; 
  • Wstęp do Sensoplastyki - plastyka sensoryczna dla dzieci od 0 do 100 lat.; 
  • Trener Metody Ortograffiti. Praca z uczniem z trudnościami w nauce czytania i pisania; 
  • Trener Metody Ortograffiti. Praca z uczniem z dysgrafią; 
  • Indywidualizacja w praktyce - uczniowie ze SPE; 
  • Jak uczyć czytania ze zrozumieniem - sprawdzona metoda uzupełniona kartami pracy; 
  • Uczyć czytania przez ZABAWĘ”;
  • Praca z dzieckiem autystycznym i z Zespołem Aspergera w szkole ogólnokształcącej; 
  • Tworzenie programów pracy z uczniem posiadającym opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej o dostosowaniu wymagań do posiadanych dysfunkcji; 
  • Diagnoza uzdolnień, rozwijanie i wykorzystywanie potencjału ucznia.
Moje publikacje:

"Czytanie ze zrozumieniem tekstów przyrodniczych dla uczniów szkoły podstawowej", 2020, Chełm: Wydawnictwo TAWA;