Jestem absolwentką Wydziału Biologii i Nauk o Ziemi Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Może to dziwne, że biolog został logopedą. Ale to był strzał w dziesiątkę! Studiując logopedię i neurologopedię na Wydziale Humanistycznym UMCS w Lublinie okazało się, że mam bardzo mocne podstawy do wykonywania tego zawodu. Wiedza z anatomii i fizjologii człowieka okazała się bezcenna. Od lat prowadzę terapię logopedyczną i terapię ręki dzieci i dorosłych, a także uczę - między innymi polskiego języka migowego w przedszkolu. Jestem Providerem-Terapeutą Metody Johansena IAS.
Stale podnoszę swoje kwalifikacje i doskonalę umiejętności. W trosce o swoich pacjentów poszukuję nowych metod diagnostycznych i terapeutycznych. Dotychczas brałam udział w następujących szkoleniach, kursach i werbinariach.
Jestem absolwentką Wydziału Biologii i Nauk o Ziemi Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Może to dziwne, że biolog został logopedą. Ale to był strzał w dziesiątkę! Studiując logopedię i neurologopedię na Wydziale Humanistycznym UMCS w Lublinie okazało się, że mam bardzo mocne podstawy do wykonywania tego zawodu. Wiedza z anatomii i fizjologii człowieka okazała się bezcenna. Od lat prowadzę terapię logopedyczną i terapię ręki dzieci i dorosłych, a także uczę - między innymi polskiego języka migowego w przedszkolu. Jestem Providerem-Terapeutą Metody Johansena IAS.
Stale podnoszę swoje kwalifikacje i doskonalę umiejętności. W trosce o swoich pacjentów poszukuję nowych metod diagnostycznych i terapeutycznych. Dotychczas brałam udział w następujących szkoleniach, kursach i werbinariach.
- Zapobieganie zaburzeniom mięśniowo-czynnościowych u dzieci w wieku 0 - 3;
- High Need Baby - jak skutecznie prowadzić terapię dziecka o wysokiej wrażliwości emocjonalnej;
- Ćwiczenia lewopółkulowe: kodowanie, szeregowanie, układanie sekwencji - mechanizm działania;
- TUS - trening umiejętności społecznych;
- Oddychanie torem ustnym - diagnoza i terapia logopedyczna;
- Emisja i higiena głosu. "Zadbaj o swój głos - trening emisji głosu mówionego";
- Terapia miofunkcjonalna - I Kompleksowy program obszaru orofacjalnego I stopnia;
- Pobawmy się, ale jak? Stymulowanie zabawy i kontaktów społecznych najmłodszych dzieci z autyzmem;
- Ortodoncja i terapia miofunkcjonalna dzieci i dorosłych;
- Złość. Wróg czy przyjaciel dziecka? Jak sobie z nią radzić;
- Trudne zachowania u dzieci ze spektrum autyzmu - jak zachęcić do współpracy?;
- Zabawy sensoryczne w terapii logopedycznej małego dziecka;
- Oddziaływanie logopedyczne u dziecka z Zespołem Downa w pierwszych latach życia;
- Wiersz i piosenka w terapii logopedycznej;
- Wykorzystywanie techniki tapingu w terapii logopedycznej;
- Lambdacyzm lew, maliny, plastelina - głoska "L" w praktyce logopedy;
- Dwulatek u logopedy - czerwone flagi w rozwoju;
- Masaż Shantala w aspekcie logopedycznym - praca z niemowlęciem i małym dzieckiem;
- Ocena wędzidełek u niemowląt - procedura badania z wykorzystaniem różnorodnych narzędzi;
- Strategie terapeutyczne w pracy z pacjentem z echolalią:
- Afazja- terapia: praca z małym dzieckiem ze zdiagnozowanym niedokształceniem mowy o typie afazji dziecięcej;
- Rynolalia - diagnoza i terapia nosowania;
- Apraksja nabyta - zaburzenia mowy o charakterze motorycznym;
- Terapia jąkania u dzieci do 7 roku życia;
- Terapia jąkania u dzieci;
- Jak pracować z dzieckiem jąkającym się?;
- Terapia jąkania u dorosłych;
- Seplenienie międzyzębowe;
- Afazaja dziecięca;
- Diagnoza logopedyczna dzieci w wieku 18-30 m. ż.;
- Diagnoza funkcjonalna: połykanie, żucie, pozycje spoczynkowe, oddychanie;
- Plan oswajania w terapii karmienia;
- Wybiórczość pokarmowa. Diagnoza i terapia logopedyczna;
- Muzykoterapia w pracy z grupą: zabawy i gry muzyczne;
- AAC. Komunikacja alternatywna i wspomagająca;
- Oddychanie w praktyce logopedycznej;
- Jąkanie od terapii do praktyki;
- Nauka czytania od sylaby do zdania;
- Kurs Metody Johansena IAS z zakresu teorii, diagnostyki i treningu dziecka z problemami w obrębie zaburzeń przetwarzania słuchowego;
- Diagnoza i terapia osób z uszkodzonym narządem słuchu;
- Masaż logopedyczny dla zaawansowanych - podejście praktyczne (moduł II);
- e-webinarium LogoPiraci;
- e-webinarium Logorytmika na domowo 2;
- e-webinarium Logorytmika na domowo;
- Masaż logopedyczny od podstaw – podejście praktyczne;
- Trening karmienia logopedycznego od podstaw;
- Polski Język Migowy - poziom podstawowy;
- Polski Język Migowy - poziom średniozaawansowany;
- Polski Język Migowy - poziom zaawansowany;
- Terapia Ręki I oraz II stopnia;
- Zrozumieć emocje. Moc bajek terapeutycznych;
- Arteterapia - sztuka w profilaktyce i terapii;
- Terapia ręki z elementami stymulacji wielozmysłowej poprzez działania plastyczne;
- Diagnoza neutologopedyczna;
- Wstęp do Sensoplastyki - plastyka sensoryczna dla dzieci od 0 do 100 lat.;
- Trener Metody Ortograffiti. Praca z uczniem z trudnościami w nauce czytania i pisania;
- Trener Metody Ortograffiti. Praca z uczniem z dysgrafią;
- Indywidualizacja w praktyce - uczniowie ze SPE;
- Jak uczyć czytania ze zrozumieniem - sprawdzona metoda uzupełniona kartami pracy;
- Uczyć czytania przez ZABAWĘ”;
- Praca z dzieckiem autystycznym i z Zespołem Aspergera w szkole ogólnokształcącej;
- Tworzenie programów pracy z uczniem posiadającym opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej o dostosowaniu wymagań do posiadanych dysfunkcji;
- Diagnoza uzdolnień, rozwijanie i wykorzystywanie potencjału ucznia.
Moje publikacje:
"Czytanie ze zrozumieniem tekstów przyrodniczych dla uczniów szkoły podstawowej", 2020, Chełm: Wydawnictwo TAWA;
"Czytanie ze zrozumieniem tekstów przyrodniczych dla uczniów szkoły podstawowej", 2020, Chełm: Wydawnictwo TAWA;