niedziela, 8 października 2023

Mam dla wszystkich zainteresowanych propozycję zajęć utrwalających znajomość i artykulację samogłosek - A, O, U, E, I Y. A wszystko utrzymane w tematyce pirackiej.



I etap zajęć: Po wejściu do gabinetu dziecko otrzymuje czapkę piracką. Jeśli ma ochotę może w niej wykonywać wszystkie zadania. Szablon do pobrania TUTAJ.





II etap zajęć: Piracki statek dopływa do skarbu. Zadaniem dziecka jest wyznaczenie trasy od statku do skarbu - kontynuacja sekwencji. Dobór techniki wykonywania sekwencji może być różny - wyklejanie kulkami plasteliny, malowanie farbami, wydzieranka. Ja dziecku zaproponowałam wydzierankę. Plansza do pobrania TUTAJ. 

pusta plansza
praca wykonana przez dziecko


















III etap zajęć: Po dotarciu do skarbu dziecko otrzymuje "wyspę" ze skarbami - dowolny pojemnik wypełniony dowolnym sypkim materiałem. Ja użyłam mąki. Oprócz wyspy należy przygotować "skarby" i pojemniki/ koszyczki do ich segregacji. Samogłoski i etykiety na koszyczków do pobrania TUTAJ. 
kółeczka z samogłoskami
 jako monety - skarby zakopane na wyspie
Koszyczki na "skarby"
rozmieszczamy po całym gabinecie
w zasięgu wzroku i ręki dziecka.
Po wykopaniu monety z daną samogłoską, zadaniem dziecka jest wypowiedzenie tej głoski lub powtórzenie jej po logopedzie i umieszczenie we właściwym koszyczku.
Warto na "wyspie" zakopać przedmiot atrakcyjny dla dziecka, który będzie mógł zabrać do domu, na przykład figurkę z Kinder niespodzianki czy cukierka.
Wyspa ze skarbami

IV etap zajęć: Podziękowanie dziecku za wspólną zabawę i przekazanie rodzicom materiałów do pracy w domu. Materiały do pobrania TUTAJ.

Obrazki wykorzystane na zajęciach zostały pobrane ze strony https://pl.pinterest.com/ i pixabay.com/pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz